Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja Dzelzceļa avarīju izmeklēšanas nodaļa ir uzsākusi divas jaunas izmeklēšanas, kas saistītas ar dzelzceļa satiksmes drošību. Abos gadījumos iesaistīti jaunie elektrovilcieni “Škoda”, un katrs no tiem varētu izgaismot atšķirīgus riskus Latvijas dzelzceļa sistēmā.
Pirmais negadījums notika 3. jūlijā Rīga–Jelgava līnijas posmā starp Olaines un Torņakalna stacijām. Elektrovilciena kustības laikā tika pārrauts kontakttīkla vads, kas nodrošina vilciena elektroapgādi, un no tā jumta norauts strāvas noņēmējs. Sastāvs palika bez piedziņas, radot potenciālu bīstamību pasažieriem un personālam. Izmeklētāji noskaidros, vai bojājums radies tehniskas nolietošanās, nepietiekamas apkopes, ārēju apstākļu vai cita iemesla dēļ, kā arī izvērtēs, kādi preventīvi pasākumi būtu nepieciešami, lai līdzīgas situācijas neatkārtotos.
Otrais negadījums fiksēts 7. augustā plkst. 14.10 Rīgas centrālajā stacijā, pārmiju Nr. 17 un Nr. 31 rajonā, kur elektrovilciens “Škoda” (vilciena Nr. 6234, sastāvs Nr. 16EV-0020) sadūrās ar VAS “Latvijas dzelzceļš” piederošu drezīnu (WM-15S-12 Nr. 022). Sadursme notika intensīvas vilcienu kustības zonā, un, par laimi, netika ziņots par smagiem ievainojumiem. Izmeklēšanas gaitā tiks vērtēti signalizācijas sistēmas darbības parametri, pārmiju stāvoklis un kustības organizācijas procedūras, lai noskaidrotu, kā divi ritošie sastāvi varēja nonākt vienā un tajā pašā sliežu posmā.
Abu izmeklēšanu mērķis ir identificēt notikušo cēloņus un iespējamos riskus, kā arī noteikt nepieciešamos drošības pasākumus, lai stiprinātu dzelzceļa satiksmes drošību visā Latvijas dzelzceļa tīklā.