Latvijas iekšējie faktori, kas ietekmē TNGIIB darbību
Veicinošie faktori:
- laba sadarbība ar valsts struktūrām, ostu pārvaldēm un nevalstiskām organizācijām;
- skaidrs darbības pilnvarojums: kompetences ir noteiktas saskaņā ar Likuma “Par aviāciju” 6.pantu, Dzelzceļa likuma 33.1 pantu un Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 81.pantu, kā arī ar attiecīgās nozares izmeklēšanas kārtību regulējošajiem Ministru kabineta noteikumiem;
- sakārtota sadarbība un pienākumu sadale starp dzelzceļa nozares iestādēm un dzelzceļa nozares uzņēmumiem;
Kavējošais faktors:
- nepietiekošs finansējums drošības izmeklēšanu ekspertīzēm, laboratorijas analīzēm un transporta nodrošinājumam.
Ārējie faktori, kas ietekmē TNGIIB darbību
Veicinošie faktori:
- laba sadarbība ar citu valstu jūras negadījumu izmeklēšanas struktūrām, administrācijām un starptautiskām organizācijām (MAIIF, EMAIIF);
- laba sadarbība ar citu valstu aviācijas nelaimes gadījumu izmeklēšanas birojiem (Vācija, Lielbritānija, Francija);
- Saskaņā ar Ministru kabineta 2014. gada 25. marta sēdes protokollēmumu (prot.Nr, 18, 30.§) “Informatīvais ziņojums "Par Eiropas Savienības Stratēģijas Baltijas jūras reģionam nacionālās koordinācijas mehānismu Latvijā” 2.6.1.apakšpunktu TNGIIB nodrošina valsts pārstāvību ES Stratēģijas Baltijas jūras reģionam” Jūras drošības prioritātes (Safe)” ietvaros.