Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs (TNGIIB) informē, ka televīzijas raidījuma Degpunktā sižetā skatītājiem bija iespēja iepazīties ar Aviācijas nelaimes gadījumu izmeklēšanas nodaļas vadītāja Viļa Ķipura komentāriem par pabeigtu izmeklēšanu saistībā ar lidaparāta piespiedu nosēšanos 2024. gada 19. jūnijā Mārupes novadā, Babītes pagastā, apmēram trīs jūdzes no Starptautiskās lidostas “Rīga”.
Izmeklēšanā noskaidrots, ka dzinēja apstāšanos, iespējams, izraisīja intensīvs lietus un ar to saistītā liesmas degšanas procesa pārtraukšana dzinēja sadegšanas kamerā, savukārt paša gaisa kuģa tehniskas nepilnības netika konstatētas. Lidojuma laikā pieņemtie lēmumi turpināt maršrutu negaisa apstākļos radīja papildu riskus, tādēļ uzsvars likts uz to, cik būtiski ir laikus pārtraukt lidojumu, ja prognozes brīdina par straujām laikapstākļu izmaiņām.
Pamatojoties uz secinājumiem, TNGIIB sniedza drošības rekomendācijas Civilās aviācijas aģentūrai, uzsverot nepieciešamību pārskatīt procedūras izpletņlēkšanas lidojumu organizēšanā, pilotu lēmumu pieņemšanas kritērijus un tehnisko aprīkojumu, lai stiprinātu drošības kultūru un samazinātu līdzīgu negadījumu risku nākotnē.
Kā uzsvēra V. Ķipurs, šāda veida gadījumos mērķis nav meklēt vainīgos, bet gan stiprināt aviācijas drošību un nodrošināt, lai līdzīgi notikumi nākotnē neatkārtotos.
Plašāka informācija un gala ziņojums pieejams TNGIIB mājaslapā, ka arī sižetu no televīzijas raidījuma Degpunktā var aplūkot šeit - https://tv3.lv/degpunkta/degpunkta-satiksme/lidmasinas-avarijas-nosesanas-pie-rigas-lidostas-noskaidrots-kas-izraisijis-sistemas-klumi/